مدیریت دانش در سازمانهای پروژهمحور ضرورتی انکار ناپذیر دارد و سازمانها سعی میکنند با مدیریت درسآموختهها بتوانند از مزایای مدیریت دانش در سازمان بهرهمند شوند اما یکی از عبارات آشنایی که در سازمانهای پروژهمحور میشنویم این است:
ما نمیتوانیم مدیریت دانش را اجرا کنیم، علی الخصوص مدیریت درسآموختهها را؛ زیرا پروژهها یکتا هستند و با سایر پروژهها متفاوت است بنابراین از درسآموختههای یک پروژه نمیتوان در پروژههای دیگر استفاده کرد. این جملات را اخیرا در یک شرکت فناوری شنیدم که هر پروژه، مشتری متفاوت، محصول متفاوت و ویژگیهای فنی متفاوتی دارد.
چگونه میتوان اثربخشی انتقال درسآموختهها را محاسبه کرد؟
درسآموخته (lesson learned) چیست؟
زمانی که پروژهها با هم تفاوت دارند، چگونه میتوان از درسآموختهها استفاده کرد؟
مدیریت درسآموختهها در بحران با مثالی از سازمان مدیریت بحران فدرال
مدیریت ,دانش ,درسآموختهها ,پروژهها ,متفاوت ,استفاده ,مدیریت دانش ,مدیریت درسآموختهها ,سازمانهای پروژهمحور ,دانش در ,در سازمانهای
درباره این سایت